1. Karta tytułowa pracy powinna zawierać następujące
informacje:
– nazwę
uczelni, wydziału, w której pisana jest praca,
– imię i
nazwisko autora pracy, nr albumu,
– tytuł pracy,
– oznaczenie
osoby, pod kierunkiem której praca została napisana,
– oznaczenie
siedziby uczelni i roku napisania pracy.
2. Praca powinna obejmować następujące części w odpowiedniej
kolejności:
– spis treści,
– wstęp,
– rozdziały i
podrozdziały, z których każdy posiada tytuł,
– zakończenie,
– spis
wykorzystanej literatury,
– spis tabel
(jeśli występują w pracy),
– spis
ilustracji (jeśli występują w pracy), np. spis wykresów, spis schematów,
– aneks/załącznik (jeśli występują w pracy) wraz ze spisem
ich zawartości,
– w pracach
anglojęzycznych powinno być zawarte streszczenie w języku polskim.
Spis treści
– powinien
zawierać wszystkie wydzielone składniki pracy,
– powinien
znajdować się po karcie tytułowej.
Przykładowy spis treści:
Wstęp........................................................................
5
Rozdział 1.
Tytuł...................................................... 10
1.1.
Tytuł........................................................... 12
1.2.
Tytuł........................................................... 15
1.2.1.
Tytuł....................................... ......... 19
1.2.2.
Tytuł................................................. 23
Rozdział 2.
Tytuł...................................................... 25
Zakończenie
............................................................ 48
Spis
wykorzystanych źródeł.................................... 53
Spis
tabel.................................................................. 56 11
Spis
wykresów......................................................... 57
Spis
schematów........................................................ 57
Załączniki
................................................................ 58
Wstęp powinien zawierać:
– powody podjęcia tematu przez autora,
– określenie
przedmiotu badania oraz znaczenia podejmowanego tematu (także dla
praktyki),
– przedstawienie i wyjaśnienie celu pracy, w tym jej celu aplikacyjnego (jeśli
jest
możliwy do
wskazania),
– zakres przestrzenny i czasowy prezentowanych problemów,
– opis metod
badawczych stosowanych w pracy,
– określenie
charakteru i rodzaju wykorzystanych źródeł,
– opis
zamierzonego wywodu uwzględniający strukturę pracy.
Rozdziały pracy
– powinny
zawierać zwartą tematycznie całość, mogą (ale nie muszą) podrozdziały.
Zakończenie
powinno:
– stanowić
podsumowanie zapowiedzianego we wstępie, a przedstawionego w pracy
problemu
badawczego, być twórczą, syntetyzującą prezentacją wyników badań, nie
ich
powtórzeniem,
– zawierać
próbę oceny uzyskania takich, a nie innych rezultatów (np. z powodu
dostępu do
źródeł, możliwości przeprowadzenia określonych badań),
– zawierać
informacje o poruszanych, ale nierozwiązanych lub nie do końca rozstrzygniętych
w pracy problemach badawczych.
Spis wykorzystanych źródeł powinien:
– składać się
z książek i artykułów, aktów prawnych, innych źródeł, np. elektronicznych,
kserokopii, korespondencji, zapisów archiwalnych, dokumentów, materiałów
wewnętrznych organizacji, protokołów (jeśli je przytoczono w pracy);
– zostać sporządzony w porządku alfabetycznym, z uwzględnieniem
następującego porządku wpisu: nazwisko i pierwszą litera imienia autora (lub
pełne jego brzmienie), pełny i zgodny z oryginałem tytuł książki,
kolejność wydania (jeśli inne niż pierwsze), nazwa wydawnictwa, miejsce rok
wydania. 12
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.