Opis bibliograficzny

Po napisaniu wstępu, części głównej pracy oraz zakoń­czenia, nadchodzi czas na uporządkowanie bibliografii. W spisie literatury powinny znaleźć się wszystkie wyko­rzystane przez nas w pracy źródła. 
Opis bibliograficzny - to uporządkowany zespół danych o dokumencie (książce, artykule itp.), służący do jego identyfikacji.
Bibliografia - uporządkowany spis dokumentów (książek, artykułów z czasopism itp.) wybranych według pewnych kryteriów, sporządzony według określonych zasad oraz spełniający określone zadania informacyjne.

Bibliografia załącznikowa - to wykaz dokumentów (drukowanych i elektronicznych) wykorzystanych przez autora przy pisaniu pracy. Zawiera opisy bibliograficzne cytowanych lub związanych z tematem publikacji uszeregowane w określonej kolejności.

Oprócz uporządkowa­nia literatury w kolejności alfabetycznej, ważne jest także sporządzenie jej zgodnie z przyjętymi w uczelni wytyczny­mi. Inaczej bowiem zapiszemy monografię, inaczej tekst w pracy zbiorowej, a jeszcze inaczej artykuł, który znaj­duje się w czasopiśmie. Głównym źródłem informacji na temat sposobu sporządzania bibliografii powinien być dla nas szablon przygotowany przez uczelnię, wydział, instytut czy ka­tedrę.

Przy redagowaniu bibliografii istotne jest pra­widłowe stosowanie znaków przestankowych oraz spacji. Wszystkie przecinki, kropki, dwukropki oraz inne znaki przestankowe użyte są celowo. Należy pamiętać również, że po każdym znaku przestankowym sto­sujemy spację. Nie stosujemy spacji przed znakiem przestankowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.