Po napisaniu wstępu, części głównej pracy oraz zakończenia, nadchodzi czas na uporządkowanie bibliografii. W spisie literatury powinny znaleźć się wszystkie wykorzystane przez nas w pracy źródła.
Opis bibliograficzny - to uporządkowany zespół danych o dokumencie
(książce, artykule itp.), służący do jego identyfikacji.
Bibliografia - uporządkowany spis dokumentów (książek, artykułów z
czasopism itp.) wybranych według pewnych kryteriów, sporządzony według określonych
zasad oraz spełniający określone zadania informacyjne.
Bibliografia załącznikowa - to wykaz
dokumentów (drukowanych i elektronicznych) wykorzystanych przez autora przy
pisaniu pracy. Zawiera opisy bibliograficzne cytowanych lub związanych z
tematem publikacji uszeregowane w określonej kolejności.
Oprócz uporządkowania
literatury w kolejności alfabetycznej, ważne jest także sporządzenie jej
zgodnie z przyjętymi w uczelni wytycznymi. Inaczej bowiem zapiszemy
monografię, inaczej tekst w pracy zbiorowej, a jeszcze inaczej artykuł, który
znajduje się w czasopiśmie. Głównym źródłem informacji na temat sposobu
sporządzania bibliografii powinien być dla nas szablon przygotowany przez
uczelnię, wydział, instytut czy katedrę.
Przy redagowaniu bibliografii istotne jest prawidłowe
stosowanie znaków przestankowych oraz spacji. Wszystkie przecinki, kropki,
dwukropki oraz inne znaki przestankowe użyte są celowo. Należy pamiętać
również, że po każdym znaku przestankowym stosujemy spację. Nie stosujemy
spacji przed znakiem przestankowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.