U podstaw skutecznego wykorzystania środków informatyki w
uczelni leżą: właściwe nasycenie komórek organizacyjnych w sprzęt i
oprogramowanie, racjonalna sieć komputerowa, wiedza specjalistów i użytkowników
oraz wewnątrzszkolne standardy i wzorce.
Osiągnięcie odpowiedniego stopnia nasycenia komórek
organizacyjnych w sprzęt i oprogramowanie licencjonowane jest warunkiem
koniecznym rozwiązania problemu. Niedostatki w tym przypadku uniemożliwiają
osiągnięcie właściwych standardów tak w nauczaniu jak w zarządzaniu instytucją.
Zainteresowanie wszystkich szkół wyższych
"informatyzacją" działania, skłoniło nas do przygotowania
ogólnopolskiej wymiany doświadczeń. Chcemy uzyskać odpowiedź na podstawowe
pytania dotyczące standaryzacji zarządzania, dostępu do Internetu i kształcenia
ustawicznego nauczycieli akademickich. Przeprowadzenie badań pozwoli nam
pogłębić wiedzę w tej dziedzinie, sformułować wnioski oraz propozycje i
zweryfikować je podczas dyskusji na konferencji naukowej. Zamiar ten jest
motywacją poznawczą podjętych przez nas badań.